Jihokorejští řidiči nákladních aut ukončili stávku po osmi dnech

Date:

Share post:

Jihokorejští řidiči nákladních aut se ve středu vrátí do práce po osmi dnech stávky, protože dosáhli dohody o mzdách a nákladech na paliva. Jejich protestní akce otřásla globálními dodavatelskými řetězci. TASR zprávu převzala z AFP.

Stávka kamionistů narušila výrobu a dodávky v důležitých odvětvích, jako jsou ocelářský, petrochemický a automobilový sektor. Byl také zkouškou pro nového prezidenta Jun Sok-jola, který se zavázal, že bude řešit pracovní spory „přísně“.

Odborový svaz řidičů nákladních aut (Cargo Truckers Solidarity Union) dosáhl dohody s ministerstvem dopravy v úterý (14. 4.) pozdě večer. Kamionisté se vrátí do práce od středy, oznámilo ministerstvo.

Ministerstvo v prohlášení uvedlo, že se mu „ulevilo“, když se odbory rozhodly ukončit stávku, a vyjádřilo lítost nad přerušením logistiky a výroby.

Kamionisté svolali stávku na protest proti prudkému nárůstu cen pohonných hmot (inflace v zemi je na nejvyšší úrovni za více než deset let) a ukončení garance minimální mzdy.

Platnost systému sazeb bezpečné nákladní dopravy měla vypršet později v průběhu letošního roku, ale obě strany se údajně dohodly, že jej ponechají. Tento systém byl navržen tak, aby pomohl předcházet nebezpečné jízdě kamionistů a zaručil minimální sazby za přepravu.

Stávka ve čtvrté největší asijské ekonomice byla další ranou pro mezinárodní dodavatelské řetězce, které stále zápasí s důsledky blokád na zastavení onemocnění COVID-19 a nově is ruskou invazí na Ukrajinu.

Caravan or convoy of trucks in line on a country highway

Jižní Korea je největším světovým vývozcem paměťových čipů a domovem globální čipové velmoci Samsung Electronics i velkých automobilek včetně Hyundai a Kia Motors.

Ministerstvo obchodu v úterý uvedlo, že akce vedla ke ztrátám pro podniky ve výši přibližně 1,6 bilionu wonů (1,19 miliardy eur). Vláda v úterý zároveň vyzvala kamionisty k ukončení stávky, která „způsobuje velké problémy v logistické síti“.

Prezident, který je nováčkem v politice, během kampaně slíbil, že bude přísný v pracovních sporech a naznačil, že je více za byznys v otázkách, než je minimální pracovní doba.

- Reklama -PR články

Další články autora

Investice Porsche by měla překročit 200 milionů eur

Německá společnost Porsche Werkzeugbau by měla do roku 2024 v Horní Středě v okrese Nové Město nad Váhom...

Podíl biosložky v motorových palivech by se měl zvýšit

Podíl biosložky v motorových palivech by se měl do roku 2030 postupně zvýšit ze současných 8,2 % až...

Foxconn chystá výrobu pro automobilový průmysl

Foxconn Slovakia rozšíří své podnikání o dodávky pro automobilový průmysl. Ve svém závodě v Nitře plánuje v letošním...

Důvěra investorů v ekonomiku Německa i celé eurozóny v červnu vzrostla

Důvěra investorů v Německu i celé eurozóně v červnu vzrostla, jelikož se pesimistický pohled expertů z finančního trhu...